Udskiftning af vinduer og døre

Denne side giver dig informationer om projektgruppens arbejde med Støjisoleringspuljen.

Læs dette inden du udskifter vinduer og døre.

Seneste nyt

Uge 45: Udbetaling af tilskud påbegyndt.

Uge 42: Der er udsendt udbetalingserklæringer. Fristen for indsendelse er den 15/12.

Uge 41: Rambøll har foretaget stikprøvekontrol af flere lejligheder. Vi afventer svar samt nærmere instruktioner.

Uge 40: I forbindelse med udbetaling af tilskud skal Rambøll bruge en udskrift fra jeres bank som dokumentation for at i har betalt. Denne skal indsendes NÅR i får besked på det. Det nemmeste er, at logge ind på jeres netbank, finde overførslen, og gemme detaljerne som pdf-fil. Alternativ kan de udskrives og scannes.

Uge 39: Slutfaktura udsendt. Betalingsfrist er den 5/10. Husk at udfylde og sende “Færdigmelding” til Rambøll.

Uge 38: Med undtagelse af et enkelt vindue er samtlige elementer nu monteret. I uge 39 udsendes fakturaer og bestyrelsen kontakter Rambøll men henblik på inspektion.

Uge 32: Levering af de nye vinduer i uge 35, start montering i uge 36. Alle berørte beboere bliver varslet 3 arbejdsdage før montering med omdelt varsling.

Uge 30: Fristen for færdigmelding  flyttes til 1. november 2016 pga. sen leverance af vinduer.

Uge 28: Forventet montering i august.

Uge 26: SIDSTE FRIST – Udskiftning af vinduer. Selvom fristen for projektet er 1. september, så er fristen for at benytte Maj-Byg og Karl-E i morgen d. 28/6-2016.

Hvis du ønsker at gøre brug af tilbuddet bedes du kontakte det firma du ønsker at benytte.

Ønsker du at træde ud af projektet, eller har du i stedet fundet en anden virksomhed, vil bestyrelsen gerne informeres om dette, da vi så bedre kan holde styr på processen.

Uge 25: Ordrebekræftelser udsendt.

Uge 16: Tilbud udsendt. Følgebrev

Uge 7: Statusopdatering 2

Uge 6: Rambøll har meldt ud, at de forventer at sende tilbuddene direkte til deltagerne i næste uge.

Uge 53: Statusopdatering på støjisoleringsprojektet.

Uge 51: Vi afventer pt. reviderede tilbud fra entreprenørerne. Vi forventer at udsende de endelige tilbud i januar måned.

Uge 50: Den ekstra analyse er færdig og vi har modtaget den endelige miljørapport, der viste et højt niveau at chlorparaffiner. Vinduerne skal derfor håndteres som farligt affald.

Uge 49: Vi forventer at modtage svar på PCB prøverne i slutningen af denne uge.

Update: Prøverne viste ingen spor af PCB, men til gengæld er der fundet chlorparaffiner. Der foretages derfor endnu en analyse med henblik på at klarlægge omfanget og hvilke konsekvenser det kan have for byggeriet.

Uge 47: PCB prøver udtages til undersøgelse onsdag d. 25/11. De berørte ejere vil blive kontaktet direkte.

Uge 45: Vi har rettet henvendelse til flere firmaer med henblik på at få lavet en undersøgelse og analyse for PCB. Processen forventes at tage to uger.

Ligeledes har vi nu modtaget to reviderede tilbud, som skal godkendes af Rambøll.

Uge 43: Vi er i øjeblikket i dialog med Rambøll vedr. hvordan vi griber den videre ansøgningsproces an. Herudover er leverandørende af tilbuddene kontaktet, med henblik på at komme med supplerende oplysninger og tilpasse tilbuddet, så det opfylder vores krav.

Endvidere er vi gjort bekendt med, at fugen omkring de gamle vinduer muligvis indeholder et farligt stof, hvorfor vi undersøger sagen nærmere.

Uge 42: Det har vist sig sværere end forventet at indhente tilbud, da flere entreprenører af forskellige årsager ikke har ønsket at give et tilbud.

Vi har således modtaget to tilbud, men venter yderligere to i næste uge (uge 43).

Hvad skal du gøre?

Du skal afvente, at vi modtager de sidste tilbud. Herefter vil vi kontakte dig med de samlede tilbud, en anbefaling og en instruks omkring det videre forløb.

Projektgruppen

Gruppen består af Sven (233E,2) samt bestyrelsen.

Yderligere information

Dokumenter & tilbud :: Hvem deltager? :: Spørgsmål og svar :: Status

I skrivelsen fra Rambøll henvises der til Tilbudloven, som kan findes på retsinformation.

 

GKL 233-235