Økonomi

Ejerforeningens økonomi varetages af administrator. Budgettet forelægges på generalforsamlingen til godkendelse sammen med årsregnskabet, der påtegnes af en revisor (Ros Revison). Budgettet kontrolleres løbende af bestyrelsen.

Nuværende og tidligere budgetter, samt årsregnskaber kan ses under dokumenter.


FÆLLESUDGIFTER

Ud over et realkreditlån og et evt. banklån betaler man en månedlig ydelse kaldet fællesudgifter. Beløbet indeholder ejerforeningens fælles udgifter til bl. a.

  • Vand
  • Vedligeholdelse og reparation
  • Løn til vicevært
  • Administrations-, revisions- og advokatudgifter
  • Forsikringer
  • Renovation (affald)

Beløbet udregnes ud fra lejlighedens fordelingstal.


VARME

Opkræves særskilt som et a conto beløb og afregnes en gang årligt.


ANDRE UDGIFTER

Som ejer skal man udover fællesudgifter og evt. fælleslån, betale ejendomsskat (grundskyld) og skadedyrsbekæmpelse til Hvidovre kommune.

Slutteligt er der udgifter til el, som afregnes direkte med DONG Energy samt evt. en valgfri el-leverandør.

GKL 233-235